Een verzoening tussen wetenschap en religie wordt geblokkeerd door een eeuwenoude geheime broederschap, een verwoestend nieuw wapen en een onvoorstelbaar doelwit.
Angels and demons
Dan Brown
London: Corgi, 2001
619 p.
0-552-15073-8

Een gerenommeerd wetenschapper meent wetenschap en religie te kunnen verzoenen, waardoor een eeuwenoude geheime broederschap tijdens een pausverkiezing de strijd tegen hun aartsvijand, de r.k.-kerk, krachtdadig hervat. Rijk geschakeerde thriller waarin voortdurende verhaalwendingen en kunsthistorische elementen bijdragen aan hoge spanning. De psychologisch uitstekend uitgewerkte personages vertegenwoordigen wetenschap en religie. In boeiende dialogen worden diverse standpunten begrijpelijk verwoord, wat stof tot nadenken geeft. Herkenbare, kleurrijk getekende plaatsen van handeling: het deeltjesversnellerinstituut CERN en hedendaags zowel als het oude Rome en Vaticaanstad. Alle verwijzingen naar kunstwerken en architectuur en naar de Illuminatie zijn feitelijk. Makkelijk Engels; enigszins intellectuele intrige. Kleine druk, goede marge.

Over Dan Brown

Dan Brown (Exeter (New Hampshire), 22 juni 1964) is een Amerikaans schrijver van thrillerfictie, voormalig popzanger en pianist en het meest bekend van De Da Vinci Code. Zijn boeken behoren tot het genre fact fiction (faction), waarbij een verzonnen verhaal wordt verteld met een historische en wetenschappelijke achtergrond. Brown is geïnteresseerd in cryptografie en heeft een passie voor codes, symbolen en complottheorieën. Tot dusver werden al meer dan 220 miljoen exemplaren van zijn boeken verkocht in meer dan 40 verschillende talen, waaronder het Nederlands, Frans, Duits en Italiaans.

Brown groeide op op de campus van de Phillips Exeter Academy, een van de meest prestigieuze kostscholen van Amerika. Zijn vader was daar leraar wiskunde. Brown studeerde Engelse literatuur en kunstgeschiedenis aan het Amherst College (Massachusetts), waar hij in 1986 zijn diploma haalde. Daarnaast studeerde hij ook nog …Lees verder op Wikipedia